Google dün Google Gadget Reklam Formalarını yani alışıldık reklamdan farklı interaktif zengin medya (rich media) yetenekleri içeren reklam uygulamalarını duyurdu.
Markalı mini uygulamalar, bunlara ister uygulama, ister widget (küçük alet), ister gadget (alet) veya ne deniyorsa, hepsi sosyal networkler, portaller veya masaüstleri için kullanılabiliyor.
Google bugün Google Gadget Reklam Formalarını yani alışıldık reklamdan farklı interaktif zengin medya (rich media) yetenekleri içeren reklam uygulamalarını duyurdu.
Gadget Reklamlar, bireysel reklamcılara ve ajanslara da kendi reklamlarını Flash, HTML ya da her ikisini birden kullanarak oluşturmayı sağlıyor. Gerçek zamanlı veri besleme, görüntü yada video eklenebiliyor.
Reklamcılar, tıklama başına maliyet (cost-per-click) ya da görünüm (sayfa) başına maliyet (cost-per-impression) fiyat modellerinden birini seçebildikleri gibi, site içeriği, domain, coğrafya ve demografi seçecek şekilde de planlayabilecekler. Kullanıcılar ayrıca, gadget formatları kendi blogları ya da portallerinin ana sayfasına da ekleyebilecekler. Gerçi bu durumda herhangi bir para kazanmıyor olacaklar.
Google, gadget formatları kendi reklam networkü üzerinden dağıtacak. Google dünya üzerindeki tüm internet kullanıcılarından % 75'ine ulaştıklarını iddia ediyor.
İlk Google Gadget Rekklam beta katılımcıları, Pepsi-Cola North America's Sierra Mist, Intel, Honda, Six Flags ve Paramount Vantage gibi markalar olacak.
Jupiter Research analisti Emily Riley, InternetNews.com'a gelecekte daha çok markanın yer almasını beklediklerini açıkladı : "İlla böyle olur demiyoruz ama Google marka reklamverenlerin çoğalacağına inanıyor"
Aslında yeni olan bir şey yok. TNS Media Intellgence'e göre, Ocak-haziran 2007 arasında İnternet üzerindeki görüntülü reklam harcamaları ABD'de 5,6 milyon
Google da büyümeyi takip ediyor. Zaten bu nedenle yılın başında DoubleClick firmasını satın aldılar ve geçen yaz video reklamcılığı da sunmaya başladılar.
Google Gadget reklamlar şimdilik beta döneminde ve ancak seçkin bazı AdWord reklamverenlere sunuluyor.
Alıntı
a yükseldi. Bu rakam geçen yıla nazaran % 17,7 daha yüksek.
Google da büyümeyi takip ediyor. Zaten bu nedenle yılın başında DoubleClick firmasını satın aldılar ve geçen yaz video reklamcılığı da sunmaya başladılar.
Google Gadget reklamlar şimdilik beta döneminde ve ancak seçkin bazı AdWord reklamverenlere sunuluyor.
Alıntı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder