5 Temmuz 2007 Perşembe

Gmail ile İlgili Sorularınıza Cevaplar

Gmail sorunlarınızla ilgili çoğu cevapları bu konu içinde bulabirsiniz.

Gmail Yardım Ana Sayfa

Hesabıma Ulaşamıyorum

Şifremi Unuttum

Kullanıcı Adımı Unuttum

Sürekli 'Hata' iletisi alıyorum

Sunucu hatası' iletisi alıyorum

Hesabım 'Yükleniyor...' aşamasında takılıyor

Hesabım bloke oldu

Hesabım kilitlenmiş

Güvenlik Merkezi Konularına Göz Atın

Otomatik olarak oturum açmak istemiyorum

Boş bir beyaz sayfayla karşılaşıyorum

Hatayla karşılaşmadan oturum açma sayfasına dönüyorum

Temel HTML görünümüne yönlendiriliyorum

Yükleniyor... (Bu, her zamankinden daha uzun sürüyor)

POP erişimini etkinleştirdim ve şimdi Gmail hesabım kilitlendi.

Hilekarlık Hakkında Bilgi Edinin

Alt Bilgi Linkleri
Phishing' nedir?

Üçüncü taraf web sitelerinde Gmail ve kötüye kullanım

Spoofing' nedir?


Spoofing' nedir?
Bir e-postanın Kimden: adresinde sahtecilik yapmaktır.

Bir e-postanın Kimden: alanı sahte bir gönderen göstermek üzere kolayca değiştirilebilir. Bir e-postanın nereden geldiğini genellikle tam ileti başlıklarını inceleyerek söyleyebilirsiniz.

not:İleti başlıklarını inceleme linkini mutlaka ziyaret etmenizi öneririm, herzaman gerekli olabilecek bilgiler içermekte.

Bir web sitesinin meşru olup olmadığını nasıl anlarım?

* www.whois.net sitesinde, bu sitenin etki alanı kayıt bilgilerine bakın.
Eğer resmi bir siteyse bu etki alanının sahibi olan şirketin bilgileri de listelenmiş olmalıdır.
* Siteyi ziyaret ettiğiniz zaman URL etki alanının doğruluğundan emin olun.
Başka bir etki alanındaki bir siteye yönlendirilmediğinizden emin olmak için resimler ve bağlantıları tıklayın.
* Her zaman asma kilit simgesini arayın.
Bir site güvenli olduğunda, tarayıcı pencerenizin en altındaki durum çubuğunda bir asma kilit görürsünüz. Şifreniz dahil, herhangi bir özel bilgi girmeden önce, bu kilidi arayın.
Hilelerden nasıl kaçınırım?

Şüpheli iletileri nasıl bildiririm?

Şüpheli e-postaların ileti başlıklarında neyi aramalıyım?

Şüpheli bir ileti alırsanız Kimden: adresi ve Geri Dönüş Yolu'nun aynı kaynağa gönderme yapıp yapmadığını kontrol edin. Genellikle Kimden: alanı sahte bir gönderen göstermek üzere düzenlenir.

Başlıkların nasıl görüntüleneceğini öğrenin.

İleti başlıklarını gözden geçirdiyseniz ve yine de bir ileti hakkında emin olamıyorsanız, iletiyi göndermiş gibi görünen organizasyona ulaşın. Bu da sahte olabileceği için iletideki cevap adresini kullanmayın. Bunun yerine şirketin resmi web sitesini ziyaret edin ve farklı bir ulaşım adresi bulun.

İleti Başlıklarını Görüntüleme
Aşağıda isimlerini ve linlerini veriyorum size uygun olanı inceleyebilrisiniz.

İleti başlıklarını görüntülemede yardıma mı ihtiyacınız var?
Başlıkları nasıl göstereceğinizi öğrenmek için listeden posta programınızı seçin.

Web-posta sağlayıcıları
*Gmail
*AOL
*Excite Webmail
*Hotmail
*Microsoft Internet Mail
*Netscape Webmail
*Yahoo! Mail

Posta istemcileri
*Eudora
*IncrediMail
*Mozilla
*Netscape 3
*Netscape 4
*Opera
*Outlook 2000
*Outlook Express

Bir Gmail hesabının, kredi kartımın izinsiz bir şekilde kullanılmasıyla ilgisi var


Gmail hesabımı nasıl koruyabilirim?


* Postalarınızı okuduktan sonra her zaman hesabınızdan çıkın.
Sadece kişisel bir bilgisayardan giriş yaparsanız Beni bu bilgisayarda hatırla'yı seçin.

* Tarayıcınızdaki formları, şifreleri, önbelleği ve çerezleri düzenli olarak temizleyin - özellikle de paylaşılan bir bilgisayardaysa.
[color=red]* Sır tutun!
Şifrenizi ya da gizli sorunuzla cevabını kimseye söylemeyin ve eğer birine söylerseniz en kısa zamanda değiştirin.
* İyi bir şifre, güvenlik sorusu ve cevabı seçin.
- Bu bilgiyi hiçbir yere yazmayın.
- Bu bilgiyi asla e-postayla göndermeyin.
- Şifrenizi, güvenlik sorunuzu ve cevabını periyodik olarak değiştirin.

Bir başkasının Gmail hesabınızı kontrol ettiğinden mi kuşkulanıyorsunuz? Bir Güvenlik Bildirim Formu doldurarak bize bildirin.

https://mail.google.com/support/?hl=tr

Hiç yorum yok: